2011. augusztus 28., vasárnap

Játék! Díszíts egyszerűen, de nagyszerűen :)

Tortázós barátaim, van kedvetek játszani? Ha igen játsszuk el, hogy olyan konyhába cseppentünk, ahol nincsenek kéznél a megszokott eszközeink, szerszámaink, festékeink,  lehetőségünk sincs venni (viszont rendelkezésünkre áll a kreítivításunk,  és minden amit a házban megtalálunk).   Mindennek ellenére sürgősen sütni kell egy tortát, és természetesen díszíteni is.

Akinek van kedve a játékra az a következőt tegye:


A játékra lehet nevezni:
-úgy ha van blogod, és felteszed a saját blogodra az elkészített művet, és leírod, hogy milyen eszközöket , festékeket használtál hozzá, majd küldesz nekem emailban egy levelet a linkkel a kiskuktakonyha @gamil.com címre
-ha nincs, elküldöd nekem a fenti címre, és én publikálom itt a saját blogomon (névvel ellátva). Kérem, hogy ez esetbe egy rövid bejegyzésfélét is írj nekem, amivel együtt publikálom a tortádat.
-Ui:  nem vehetnek részt az első fordulóban gyűjtőoldal, honlap (pl. cukrászdák honlapjai)

    

A játék menete:
-a tortát elkészíted mikor neked van ihleted, kedved, időd
-ha van blogod, akkor október 8 vagy 9-én-én publikálod
-ha nincs blogod, akkor elküldöd nekem még október 1 előtt, és én publikálom október 8 vagy 9-én, végül írok az egészről egy összefoglalót (linkekkel, képekkel együtt) amilyen hamar csak tudom.

Amit nem lehet használni:

-gél, por alapú festéket, lüszter festéket,lakokat
-virág kiszúrókat  (csak amit a sütikiszúró szettbe találunk)
-marcipán formázót
-texturta lapokat
-patchwork kiszúrót
-airbrusht
-gyöngysor, csipke, stb szilikon formákat
egyszóval semmit, amit cukrász nagykerben (vagy neten) lehet csak megvenni.

Amit lehet használni:
-első sorba a kezünk :)
-kés, olló, villa, húsklopfoló, csipesz, gyűrű, vonalzó, a gyerek gyurmázó készlete, bármi amit a háztartásban megtalálsz
-süti kiszúró
-házilag készített sablonok, kiszúrók (ez esetben képet is kérek róla)
- házi készítésű festékek (különböző gyümölcslé, kakaó, kávé, sáfrány, vagy bármi ami természetes, el tudsz képzelni a torta ízéhez)
-cukorgyöngy
-esetleg a nagyobb boltok polcain megtalálható folyékony festékek

Amit mindenképpen kell használni a torta borításához:

-házilag készített fondant /cukormassza (mindegy milyen recept alapján, mindenki használja azt ami neki bevált) vagy marcipán

A célom mindezzel?
Egy gyűjtemény kezdő tortásoknak, anyukáknak, akik feldobnák a gyerkőc szülinapját egy finom és szép tortával, de azért nem költenének több 10.000-et az évi 2-3 tortáért, vagy olyanoknak, akik nem tudnak kemény 10.000-et költeni spéci eszközökre. És minden tortás ismerősnek, barátnak, hogy kicsit ráébredjünk arra, hogy mi is az alkotó erő, mi a kreativitás.
Egy torta nem attól szép, mert minden mértani pontossággal, a legprofibb eszközökkel díszítve, csillogóan villogóan áll előttünk,  hanem elsősorban a  szeretettől szép, amivel sütjük és díszítjük. Persze elengedhetetlen még az odaadás, kitartás, és a türelem is, de leginkább a szeretet számít ebben is.

Akinek van kedve kicsit játszani, az jöjjön, csatlakozzon.

( A lebonyolítása tudom, hogy nagyon a VKF-re hajaz, de jobb ötletem nem volt, amúgy is, szerintem ez egy nagyon jól működő virtuális rendezvény, miért ne lehetne ezt tortás körben is megvalósítani? Szóval a másik kérdésem, teremtsünk ebből hagyományt, játsszuk több fordulón keresztül a játékot?  Persze minden esetben más más témával, más más ötletgazdával, ugyanúgy mint a VKF esetén. Lehetne a neve, pl. Díszítésre fel. Várom a véleményeket :) )

31 megjegyzés:

sedith írta...

Hááááát, a gélalapú színezőn kívül a fent említettekből semmim sincs itthon, úgyhogy, ha tortát sütnék októberig, biztos, hogy nevezhetném, mert a feltételeknek megfelelne.:)

Szerintem jó az ötlet, akár VKD! is lehetne, de azért meg kell várni többek véleményét, nehoyg tényleg a VKF!-et tompítaná!

4Gyerek írta...

úgy vagyok mint Edith. Egyetlen, fekete gél alapú festékem van.

Sok tortát nem is szoktam készíteni, októberig azért talán lesz. Akkor küldöm (ez nem ígéret).

Névre pedig javaslom a FST
(Felkészülj, Süss Tortát)

Csipkerózsika írta...

Hát nekem csak ilyen egyszerű tortáim vannak, elvileg még addig készül 1-2, majd jelentkezem.:)

Kricky írta...

Én nem az egyszerűségről vagyok híres, de épp ezért kihívás, hogy olyat készítsek, ami azt mutatja, milyen a kézügyességem, és mindenféle eszköz nélkül is lehet csodás tortát készíteni. :)

Nagyon jó ötlet! köszönjük!!! :)

Pixie Pie írta...

Szuper ötlet! Én szinte a kezdetektől eszközök nélkül dolgoztam, persze ma már van pár kütyüm, de igen ritkán használom őket. Ez egy nagyon klassz kis kezdeményezés, jó, hogy eszedbe jutott. Remélem lesz időm a határidőig készíteni valamit.

Gesztenye receptjei írta...

Szuper ötlet:-))
Nem tortázó is jelentkezhet? :-))

kolozsgabi írta...

Én is bejelntkezem, ha lábra tudok állni, sütök valamit. Üdv: Kologabi csokismálna

Éva írta...

Nagyon örülök hogy az egyszerű torta van előnyben, mert én csak olyat tudok, dísziteni mindíg szoktam de csak szolidan.A kis unokámnak lesz a szülinapja pont jókor indítottad a játékot! Köszi.

Katucikonyha, írta...

Szuper ötlet! Hiszen mindenki eszközök nélkül kezdi és működik! :-)
Igen, igen, legyen VKF-fel párhozamos, "Kisütöttük!"?

Unknown írta...

Nagyon jó ötlet ez a játék! Végre egy olyan amiben kezdők is szívesen részt vesznek. Én tuti nevezek és örülnék ha lenne folytatás is.
Az egyik kedvenc házi kütyüm gyermekem rossz dogjának a dobverője :)

Garffyka írta...

Tetszik az ötlet!
Két torta is lesz még szeptember közepe előtt :)

Főzött pudingot lehet használni díszítéshez?

trollanyu írta...

Nagyon tetszik az ötlet:) Én nem vagyok nagy tortázós, de azért néha készítek családilag. Nekem az említett eszközökből semmim sincs otthon. Ha ki tudok valamit gondolni, akkor én is benevezek, már ha lehet. Mert van blogom, de nem tortás. Akkor is jöhetek? Névre én javasolnám a SAD-ot, Süss, alkoss, díszíts:)

Vali írta...

Nagyon jó az ötlet. Addig még én sütök jó néhány tortát. Van néhány kütyüm, de szinte alig használom.

Judóca írta...

Előttem már leírták páran milyen jó az ötlet és szerintem is KITŰNŐ! Én is viszonylag sok tortát készítek és még most sincsenek cukrászati kellékeim.
Biztos h részt veszek ebben a játékban :)))

Kiskukta írta...

Sedith, várom :)

A nevekről, majd ha összegyűlt jó pár akkor szavazásra bocsájtom, mert egymagam nem szeretném eldönteni.

4gyerek, az FST tök jó!

Csipkerózsika, várom :)

Kricky, én is így gondolom:)

Pixie, a határidőn sokat gondolkodtam, végül 6 hetet tartottam optimálisnak, nem is szűk de nincs is túl bő lére engedve, remélem megfelel majd sokaknak :)

Gesztenye persze, csak a feltételeknek kell eleget tenni :)

Kolozsgabi, várom :)

Éva, :))

Katucikonyha, a Kisütöttük már foglalt név, a Kifőztük Magazin karácsonyi száma futott e név alatt.

Vikvi, örülök :)

Garffyka, én most "egyszerűen", vagyis egyszerű eszközökkel díszített burkolt tortákra gondoltam, nem pudingosra, de ahogy látom van kedvetek tovább játszani, így még egyszer az is sorra kerülhet:)

Trollanyu, természetesen jöhetsz :)
A SAD kifejezetten tetszik, eddigi legjobb szerintem :)

Vali, várom, kütyük nélkül :)

Judóca, örülök :)

Cilee írta...

Én benne vagyok, nekem semmi spéci cuccom nincs, így remegő kézzel, de jelentkezek, majd szeretném megmutatni, mit tudok :-)
A kérdésem, hogy az adott napon kell publikálni, vagy addig?

gandi írta...

Nagyon jó ötlet!!! Lehet, hogy beszállok én is!!! Nincs semmiféle speciális eszközöm itthon, csak piros és kék ételfestékem van, de akkor kihagyom őket! :-)
Apu szülinapja október elején van, majd meglepem egy tortával, és akkor be is nevezhetek a játékra! :-)
Köszi a lehetőséget!

Kiskukta írta...

Cilee, az adott napon, hogy lehetőleg mindenki saját kútfőből ötleteljen:) Hajrá! :)

Gandi, :)

Millye írta...

Nagyon jó ötlet!! Remélem még a kislányom születése előtt sikerül egy ilyen tortát készítenem. Nem is hinné az ember hogy mennyi "eszköz" a rendelkezésére áll a konyhában :)

Zuzmó írta...

Szuper ötlet!
Nem szerepel ugyan a tiltó listán, de biztos ami biztos inkább rákérdezek: nagyáruházakban kapható színes marcipánmassza használható-e a díszítéshez?
Egy nevező csak egy tortát küldhet be vagy többet is?

Eszter írta...

Szuper ötlet!!!
Remélem lesz időm készíteni tortát erre a játékra!
Egyébként nekem sincs otthon marcipán mintázó készletem-hiányolták is a csajok a múltkor (pirulós jelet is tennék ha lenne) csak az otthon kéznél lévő dolgokat használom és nagyon jól beváltak nekem. Persze egy mintázó is jó szolgálatot tenne biztosan, de eddig még nem éreztem hiányát igazán.

Ami írta...

Nekem is nagyon tetszik az öltet! Már gondolkodom is, hogy mit is kellene készíteni, és a felsorolt anyagokból egy sincs nekem :). Jó, hogy bárki jelentkezhet, így én is megpróbálkozom :)

Névtelen írta...

Nagyon jó ötlet! Majd gondolkodom, mit készítsek. :)

Cecilia írta...

Szerintem is nagyon jó ötlet! Remélem nekem is sikerül majd összehozni valamit:)

loren írta...

Jó ötlet , végre egy újabb kihívás, kütyüm van de ritkán használom, októberig összehozunk valamit :D

Kiskukta írta...

Millye, szülés előtt állsz? Akkor sok kitartást neked a végéhez, és könnyű szülést! Azért várom a tortádat, aztán ahogy sikerült...

Zuzmó, beküldhetsz többet is. A marcipánon elgonodlkodtam, s mivel nem csak cukrsz nagykerben lehet venni, így engedélyezem :) Beírom ezt is a listába, köszi!

Eszter, a te tortáid így is csúcsszuperek!

Ami, hajrá!:)

Flóra, várom :)

Ceci, biztos vagyok benne :)

Loren, kíváncsian várom!:)

Desszertke írta...

Én is jövök :)))
Tetszik az ötlet nagyon !

Millye írta...

Kiskukta, igen október elejére várom a kislányom születését :) remélem sikerül előtte a tortát is elkészítenem

MKata írta...

Jövök én is! :) Nincsenek nagykeres cuccaim, és eddig csak a szupermarketes folyékony festékkel színeztem a fondantot. Nem baj, ha már korábban elkészült a torta, de még nem lett posztolva? Olyan kiszúrót lehet használni, amit praktikerben, vagy obiban lehet kapni? Nem marcipán kiszúró, hanem sütihez van.

marisz57 írta...

Remek ötlet ez a játék! Jelentkezem.

Dina írta...

Végre! :D Nagyon tetszik az ötlet, biztos, hogy benevezek én is! Dina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails