2011. június 14., kedd

Kedvenc csokikrémem: dobos torta krém

Nagy előnye ennek a krémnek a tortadíszítésben, hogy nem csak nagyon finom krém, hanem közvetlenül tehető fondant alá is, mert nem oldja a burkolatot. Pozitívuma még hogy, egy edény összepiszkításával megvan a krém, fölösleges külön habosítani a vajat hozzá.
4 tojásra számolva írom le a receptet, s majd leírom azt is, hogy hány cm átmérőjű tortához mennyi krémet készítsünk. .

Hozzávalók:
4 tojás
200 g cukor (tehetünk hozzá vaníliát is, de nélküle is nagyon jó)
2 ek kakaó
100 g étcsoki
rum ízlés szerint
200 g vaj (nem margarin)

4 tojásos krém kb. 20 cm laphoz
5 tojásos krém kb. 22 cm laphoz
8 tojásos krém kb. 25-26 cm laphoz
10 tojásos krém kb.28 cm laphoz
12 tojásos krém kb 30 cm laphoz

(a lapok normál tortalapok, nem a dobos vékony lapjai, mert abban az esetben kevesebb krém is elég)

Olyan keverőtálat választunk amit tehetünk gőz fölé is. Választunk mellé egy edényt, amibe pont belefér, ebbe 2-3 ujjnyi vizet teszünk, forrni tesszük.

Előkészítjük az ízesítőket, a csokit apróra vágjuk, a kakaót kimérjük. A rumot is készítsük a kezünkhöz, ez lemaradt a képről.

A keverőtálba kimérjük a cukort és rátörjük a tojást..

Mixerrel felhabosítjuk.

A már forró gőz fölé tesszük, és addig kevergetjük, míg belenyúlva kellemetlenül forrónak nem érezzük a habot. (Ez, ha már forr a  víz, olyan 5 perc főzést jelent 6 tojásos krém esetén.)

A forró krémre szitáljuk a kakaót, beleöntjük a csokit is,

majd jól elkeverjük benne.  Ekkor még jó lágy, de nem kell megijedni, krém lesz belőle :)

Szobahőre hűtjük, majd 3-4 órára hűtőbe tesszük, hogy jól lehűljön. A nagyon lágy vajat rátesszük a hideg alapra,


majd együtt jól kihabosítjuk.

Régebb a szobahőre hűlt alaphoz adtam a lágy vajat, utána többször lehűtöttem, hogy kihabosodjon. Ha kellően lehűtjük az alapot akkor kb. 2 perc a lágy vajjal együtt, és nagyon habos, jó tartású krémet kapunk.Tehát érdemes megvárni, hogy jól lehűljön.

Ugyanezen az elven, tehát a tojás cukor felhabosítása, majd hőkezelése, lehet készíteni más  krémeket is:
pl. a fatörzs grillázsos krémjét,  vagy a királyfi vaníliás krémjét, de lehet kakaó helyett instant kávét tenni bele. Egy biztos , legfinomabb krémek azok, amibe tojás is kerül, ezzel a módszerrel pedig nem csak az íze lesz jó, hanem az állaga is kiváló,habos, könnyű szerkezetű.

A receptért köszönet Macinak :)

66 megjegyzés:

Névtelen írta...

KUKSIKAM!
En mar nagyon nyaldosom az ajkaimat es nagykanallal allok itt elotted a sorba! Micsoda mazlim is van! Meeeeg senki nem volt itt es nem fedezte fel az ujabb nyalakodo szalont. Fini!... csakmar eloben tehetnem! Nyammmi!
Szia! A Te mindig ehes sutiszornyed: ILDIKO

Eszter írta...

DE jó, hogy leírtad, ilyen részletesen, sok fotóval. Köszönjük szépen!
Elmentettem! ;-)

Mary írta...

Nagyon finom lehet! Jó szerintem is a részletes fázisfotós leírás! :)

Sugar Posie írta...

Nagyon tetszik, ki fogom probalni!

Zsóka mama írta...

Én is köszönöm a részletes leírást. Az én kedvencem is ez lesz.

Cecilia írta...

Egyik leg finomabb krém a tojáskrém!
Én is sok sütihez használom, igaz, van rá eset, hogy helyettesítem a szirupos krémmel, mert azért annál a mennyiségnél amennyit én szoktam sütni nemigazán lenne idö a tojáskrémre. De tény és való, hogy a legfonomabb krém a tojáskrém!

Trixi írta...

Szia Kiskukta!
Üdv újra itt, örülök Neked nagyon! Én sem tűntem el, olvaslak továbbra is, csak időm nagyon nincs blogolni.
Egy kérdésem lenne a krémmel kapcsolatban. Kevesebb cukorral is működik? Már készítettem, de nem emlékszem, mennyit tettem bele. :S
Szerinted, egy kis friss meggyel megszórva a tortában milyen kombinációt alkotna?
Köszönöm szépen a segítséged!
Hóbaglyocska

Kiskukta írta...

Ildikó! mindig mosolyra derít a hozzászólásod :D Egyszer lehet élőbe is összejön :)

Eszet, Mary, Sugar Posie, zsóka mama örülök!

Cecilia, szerintem is :)

Hóbagjocska, működik kevesebbel is, ha jól emlékszem én vittem le 150 ig is, de nem köt meg annyira a krém, ez tortadíszítés szempontjából nem a legjobb.
Az idővel sokan így vagyunk, megértem:)

Desszertke írta...

Nagyon jó kis krém lehet,a jövő héten egy pici tortámba biztos kipróbálom!!!
köszi a részletes leírást!

gandi írta...

Nagyon szuper lehet ez a krém!!! Holnap lehet, hogy megpróbálkozom vele! (A te honlapod motivált a fondantos torta elkészítésében is! El is küldtem neked az elkészült műről készült képet - Bayern München torta) A sima alap tortalapoddal szoktad kombinálni, vagy valamilyen speciális tortalapot sütsz hozzá?

Névtelen írta...

Benn figyel a hűtőben egy torta ezzel a krémmel (nem dobos, csak sima piskóta) a kisfiam szülinapjára. Annyit mondhatok, hogy a krémet nehéz volt nem elnyalogatni!!! Isteni finom, ezek után minden csokis sütibe ezt a krémet teszem (pl. lúdláb szeletre is). Köszi a receptet és a leírást!

Timi írta...

Nagyon örülök, hogy visszatértél!!! :)))

Kiskukta írta...

Desszertke, szívesen :)

Gandi, nagyon szép a tortád! Mikor mit sütök hozzá,van hogy dobos lapot, van hogy vizes piskótát, de legtöbbször a megszokott lapot, kakaósan vagy simán, de már dióssal is kombináltam.

Névtelen, örülök, és köszönöm a beszámolót :)

Timi :)

Andi írta...

Jaj, névtelenül küldtem el... Bocsi... :) (A torta osztatlan sikert aratott! ;) :)

Még egy kérdés közben eszembe jutott: ha nem csokis, hanem vaníliás krémet akarok, akkor elég, ha kihagyom belőle a kakaót és az étcsokit? Ugyanúgy megköt a tojás+cukor a hűtőben, és simán belekeverhetem a vajat?

Andi

zoomy írta...

Szia :-) A fondanthoz már írtam, itt annyi lenne a kérdésem, hogy korábban is elkészíthető? Vagy baj ha egy egész éjszakát áll a krém a hűtőben? Most lenne rá időm, holnap nem nagyon... Köszi!

Kiskukta írta...

Zoomy, bocs, nyaralni voltunk, ezért nem reagáltam a kérdésekre. Nyugodtan állhat a krém, bár jobb ha betöltve áll a lapok közt, mert utólag nehezebben tudod kenni.

Névtelen írta...

Szia a krém tuti jó lesz a leírtak alapján!! de lenne 1 kérdésem!! nekem van 1 26-cm átmérőjű tortaformám abba kisütöm külön külön a 6 lapot szóval nem sima piskóta lesz egybe hanem dobos lap kérdésem a következő: ehhez a 6 laphoz (26)cm melyik krém adagot javasolnád?válaszodat előre is köszi. Meli.

Ditta tortái írta...

Kipróbáltam a krémet Noémi,nagyon finom lett,köszönjük a remek receptet!

Kiskukta írta...

Meli, 5-6 tojásra számolva elegendő krémed lesz!

Ditta, örülök :) Amúgy a dicséret a Maci érdeme főként :)

fenci írta...

Szia! Elkészitettem, nagyon finom lett, csak sajnos szobahőmérsékleten elkezdett kifolyni a lapok közül. Mit nem csináltam jól? van valami tipped? tehát hütés és vajjal összekeverés után is nagyon jó volt az állaga, csak utána volt a gond.

Kiskukta írta...

Fenci, nagyon meleg volt akkor? Nem tudom, én még nem jártam így...

Kryx írta...

Én is használtam már a fondantodat tortákhoz, kislányom Barbitortájához és a barátnőm alsónadrágosához (lánybúcsúra készült). Persze egy jól bevált krémet használtam, ami megolvasztotta a fondantot első alkalommal, utána olvastam el a te bejegyzésedet a krémről. A kérdésem az, hogy ha több tojásból készítem a krémet, akkor arányosan emelem a többi hozzávalót is vagy csak a több tojás használatával lesz több a krémem? Köszönöm

Kiskukta írta...

Kryx, mindent arányosan növelni kell.

Kryx írta...

Köszönöm, kipróbálom. :)

Névtelen írta...

Szia!!

Szeretném megkérdezni,hogy nagy baj történhet e ha mégis margarint vettem. Holna8p fogom kipróbálni ezt a krémet a kisfiam tortájához. Nagyon megtetszett,de olyan drága a vaj:(( Majd leírom jó lett e vele. Remélem nem folyik el nagyon. ja és még egy kérdés. A cukor meg tojás, a gőztöl fog sűrűsödni?? Köszi a választ. Kati.

Kiskukta írta...

Kati, állagba nem lesz más, ha máskor is margaritn használsz (legalábbis gondolom), akkor nem lesz semmi probléma. Nem szokott sűrűsödni, ettől ne félj.

Névtelen írta...

Szia!!

Nagyon jó lett a krém margarinnal is. Szuperül lehetett tölteni,kenni.És nagyon finom is. Van egy másik csokikrém amit évek óta használunk tortákba,de szerintem eztán ezt fogjuk. Ja még annyi hogy ét csoki helyett én tejcsokit tettem bele,mert nem volt ét a Sparba mikor voltam,és így is jó lett:O) Köszönöm a receptet:O) Szia Kati.

Orsi írta...

Kiskukta! Ez isteni! Annyira jó hogy már vagy 4x megcsináltam:) Az alaptorta receptedet is kipróbáltam, szintén siker. Nagyon tetszik, hogy mindig kiírod hány tojásos recept valo mekkora formához! Köszi!!!

Kiskukta írta...

:)

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!
Nagyon tetszenek a tortáid, amiket csinálsz! Ez a krém is nagyon finom lehet! Ezzel kapcsolatban szeretném tőled kérdezni, hogy szeretnék csinálni 3 emeletes, kerek tortát, amit fondantnal borítanék és belső merevítést szeretnék csinálni (hurkapálca, kartonlap). A kérdésem az, hogy elbírja-e az alsó torta a másik két torta súlyát? Nem fog kifolyni ez a krém belőle? Lesz tartása? ja és fondant alá is használhatom? Köszi szépen előre is a válaszod!

Kiskukta írta...

Merevítéssel biztos nem lesz vele gond! Teheted közvetlen fondant alá is, nem oldja a fondant.

Névtelen írta...

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat és tényleg nagyon jó az oldalad. Sok hasznos dolgot lehet ellesni tőled! Üdvözlettel: Erzsó!

zora.timotity írta...

Kedves Kiskukta!

Kipróbáltam ez itt leírt krém receptedet. Mindaddig, amíg a vaj bele nem került a krémbe, tökéletes volt. Szép fényes, jó állagú. Amint a vajat belekevertem, elfolyt. Teljesen. Habfixálóm volt itthon, azzal próbáltam megfogni a krémet, de két óra hűtés után sem az igazi. Fondantos tortát terveztem belőle. Mit javasolsz, mit kezdjek vele?
Üdv, Rebeka.

Kiskukta írta...

Kedves Pufi!
Tényleg jól bevolt hűtve a krém? Hány százalékos volt a vaj, vaj volt egyáltalán, vagy margarin? Én még nem jártam vele úgy, hogy folyós legyen. Ha azóta hűlt újból a krém próbáld meg újból habosítani, hátha már a fixálóval jól működne.

Juhmeli írta...

Kedves Kiskukta!
Hála Istennek, hogy itt vagytok nekem gasztrobloggerek. A tapasztalatotok és önzetlenségetek felbecsülhetetlen érték a számomra. Köszönöm a receptet , bár ne nyaltam voltam be a maradék krémet, de nem volt megállás:)

szilva írta...

Böngészve a neten találtam rá erre a krémre és megmondom őszintén nagyon örülök neki, mert nagy sikert aratott a családban. Kösönöm, hogy feltetted!

Klári írta...

Dobostortához készítettem el, NAGYON FINOM LETT, és könnyen elkészíthető!:)

Ludmilla írta...

Kedves Kiskukta!

Ne haragudj a zavarásért, de nekem nem sikerült, fogalmam sincs mit ronthattam el. Mindent a leírás szerint csináltam. 5 tojásos krémhez arányosítottam az összetevőket. Tolle teavajat használtam hozzá. Hol bukhattam el? Hűvösben minden oké, szobahőn pokolian folyik.
Megtisztelő válaszodat előre is köszönöm, üdvözlettel: Salamon Kata

enikobeki írta...

Hello
ma megcsinaltam fehercsokibol, mert kislanyom azt kerte, es ugy is isteni lett! koszi!
a csokis verzio is mindjart kesz. azt meg a baratnom kerte:)

Névtelen írta...

Szia!Milyen márkájú vajat vegyek hozzá?

Edina írta...

Szia!Ez krém elég masszív burkolt tolta töltésére?

Kiskukta írta...

Ludmilla és névtelen, elnézést, hogy eddig nem válaszoltam, én az Aldis márkázott vajat használom , az nekem teljesen bevált, nem folyik szobahőn sem.

Enikőbeki, örülök, köszi a visszajelzést!

Edina, megfelel, én legtöbbször ezt csinálom.

Kiskukta írta...

Juhmeli, Szilvia, Klára Kertész örülök a sikereteknek!

Wish írta...

Kedves Kiskukta!

Már többedszerre csinálom meg ezt a krémet, és a tortalap receptedet. A lányom tejfehérje érzékeny, így tej helyett rizstejet, vaj helyett Liga margarint vagyok kénytelen használni, bármilyen szentségtörés is ez cukrász berkekben :) Ezekkel is nagyon jól sikerül mindig a torta is a krém is. Nagyon köszönöm a receptet.

Unknown írta...

Köszönöm szépen ezt a receptet! Isteni finom és nagyon jó az állaga. A hét végén készítettem a kisfiam szülinapjára, nagy sikere volt! Bátran ajánlom mindenkinek.

Gyöngyi írta...

Kedves Kiskukta!
nagyon szépen köszönöm a receptet már többször használtam, de lenne egy kérdésem az 5 alkalomból 2 szer kicsapódott és nem tudom miert, betartottam a receptet és puha volt a vaj is, Pilos 85% os vajat használok, esetleg ha lenne valami ötleted megköszönném.

Andrea írta...

Szia Én már több tortán túl vagyok de ez a krém nagyon megtetszett.A kérdésem az volna ha emeled a tojás adagot akkor emeled a hozzávalókat is. Amúgy gratulálok az oldaladhoz,minden elismerésem én is nagyon szeretek sütni de itt még nem tartok a díszítéssel. Az óra tortádat szeretném megcsinálni csak még nem tudom milyen módszerrel fogom a számokat megcsinálni! Válaszodat előre is köszönöm!

Névtelen írta...

Szia!
Ha 10 tojásból készítem a krémet, akkor a többi hozzávalót is arányosan növelni kell, vagy maradnak azok a mennyiségek, amit írtál. Illetve írtad, hogy vaj kell és nem margarin. Teavaj? Vagy milyen vaj?
Előre is köszi a válaszod :)

Kiskukta írta...

Szia!
Márkázott vajat használok, az Aldisat. Természetesen növelni kell a többi hozzávaló arányát is.

Unknown írta...

Kedves Kiskukta!
Ez a recept valami fantasztikus. Már háromszor megcsináltam. Egyáltalán nem vagyok oda a vajas krémekért, de ez valami isteni.
Annyira ízlett mindenkinek, hogy már el is kérték a receptjét.
Hamarosan a tortaalapodat is kipróbálom, mert a piskótától ,legyen vízes vagy normál, már frászt kapok: ritkán sikerülnek, de az esetek 95%-ában összeesnek...

Barbara írta...

Kedves Kiskukta!!

Ezer köszönet és hála!!! Elrontottam a szokásos tejszín+csoki krémemet, így találtam rá a tiédre. Én eddig nem szerettem a vajas krémeket, de annyira jókat írtak, hogy megpróbáltam...és teljes siker! A kisfiam vitte be a tortát a suliba és mindenki dicsérte, külön öröm, hogy a gyerekek repetáztak is belőle és egy apuka azt mondta, hogy ugye cukrászdai? hát meglepődött. :) Már másnap itthonra is ezt készítettem. Szép napot: Barbara

Magdi írta...

Jajj nagyon szépen köszönöm, 2 éve tortázom, mindig fözött krémet használok, de te hogy én ezt a krémet milyen régen keresem! Sikerült, és mennyei! Nagyon szépen köszönöm neked,pussz !

Maya írta...

Köszönjük a receptet kipróbálom már napok óta dobostortát szeretnék enni . most itt az ideje,hogy megsüssem.

Zuzimama írta...

Ez valami állati finom krém! Általában a párizsi krémet használom csokitorták betöltésére, de ez a csokikrém felülmúlhatatlan!
Nagyon jó minőségű vajat használtam hozzá, jó sűrű, de mégis könnyű krémet kaptam aminek az íze fantasztikus!
Köszönöm. :D

Névtelen írta...

Nagyon szeretem ezt a krémet, vajon működik fehércsokival is? :)
Orsi

Névtelen írta...

Szia Kiskukta! Vaj helyett használhatok esetleg tejszínt? Ha igen, akkor vajon mennyi kellene belőle egy 4 tojásoshoz szerinted?
Timtim

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

Szia Kiskukta! :)
Ha teavajat használok, az is jó?
Köszönöm válaszod! :)

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!

Lányom 6. szülinapjára elkészítettem életem legjobban sikerült tortáját! Isteni finomra sikerült! Nagyon köszönöm a receptet. Mindnekinek ajánlom, megéri a fáradozás. Egy morzsa sem maradt belőle :-)

RosszÖtlet írta...

Kedves Kiskukta!


Nagyon köszönöm a leírást, abszolút sikert arattam a krémmel, még önmagam előtt is. 81%-os csokit vettem, annyira finom vele a krém, hogy komoly erőfeszítésbe került letennem a kóstoló kanalat.
A habosítási technika szintén hibátlan :)

Unknown írta...

Köszönöm szépen a receptet, nagyon szimpatikus. Egy kérdésem lehet?
Nem szeretjük a túzolttan édes kremeket, hány %-os étcsokival próbáljam és max mennyivel vihetem lejjebb a cukor adagot, hogy még azért masszív burkolható tortakrémet kapjak? Ahogy olvasom a 150g lehet, hogy már kevés?! Vagy azért nem folyik ki a fondant alól?
Nagyon köszönóm a segítséget előre is.

Unknown írta...

Kedves Kiskukta!
Ovis szülinapra készítenék tortát a szuper krémeddel. Egy gondom van, hogy sosem csináltam még tojásos főzött krémet és kicsit tartok tőle. A leírt módon teljesen biztonságos gyerekek számára is? Megfelelő a hőkezelés és nem lesz tőle bajuk?
Előre is köszönöm a segítséget!
Flóra

Unknown írta...

Kedves Kiskukta!
Semmilyen süteményt nem bírok megenni aminek a krémjében tojás van.Egyszerűen nem megy a lenyelése. Megérzem a tojás szagát és végem.Tejszínnel, krémsajttal készült krémeket szeretem.

Unknown írta...

Ez egyszerűen remek krém :)

Névtelen írta...

Elkészült és tökéletes a krém!Az íze meg isteni finom.A jól kihült krémet habosítjuk akkor szépen lehet vele díszíteni is, mert stabil krém. Hálás köszönet a receptért.

Névtelen írta...


Nagyon jo recept ! ...reszletes leiras, nem lehet elrontani es a legjobb hogy böviteni is lehet.
Köszönet erte !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails