2010. június 7., hétfő

Tejfölös-gyümölcsös torta

Nagyon könnyen elkészíthető torta, ami nem mellesleg hűsítő és finom. Ez készült hétvégére házi használatra, azaz vendégeimnek.
Amúgy ennek a tortának története van, legelőször, poénos, de edzésen ettem ilyet. Ugyanis hetente 2x járok tornázni már pár éve, és aki tartja az órát, mindig meglep névnapja alkalmából minket fincsi sütikkel(és akkor nem tornázunk, hanem adunk a kilóknak:)), és ő hozott ilyet oda is, engem teljesen meggyőzött, azóta készítem én is. Bevalom mikor előszőr kóstoltam azt hitem, hogy mascarpone a "krém", ami így utólag visszagondolva nem meglepő, mert házilag úgy állíthatjuk elő, hogy lecsepegtetjük a tejfölt, csak itt nem az edénybe csepeg a savó, hanem finoman átáztatja a piskótát.
Tortaként most először készítettem, jénaiba rétegezve ettem és csináltam eddig, de most kigondoltam, hogy ha legalább nincs időm egy komolyabb tortára összehozni vendégeim részére, akkor ennek az egyszerű kis nasinak adok torta alakot. Nem bántam meg, sokkal gusztább volt így feltenni az asztalra, és meglepő, de eléggé jól állt a "lábán".

Recept lényegében nincs, piskótát kell rétegezni ízlés szerint édesített tejföllel(nem lecsöpögtetett), amibe nem árt egy kis vanília sem, és lehetőleg bogyós gyümölcsökkel. Most erre málna, meggy és áfonya került mindegyik mirelit volt (általában abból készítem). A tetejére nem tettem rá csak tálalás előtt kb. 1 órával, hogy nem essen túlságosan össze.

Ehhez a kis tortához készítettem 3 tojásos vizes piskótát 19 cm-re állítva a tortagyűrűt, kb 1,5 nagytejfölt kevertem ki cukorral és vaníliakivonattal, gyümölcsöt meg annyit tettem, hogy jó alaposan legyen mindenhol benne.
A tortaformában rétegeztem a tortát, és hagytam kb 4 órát (lehet többet is), hogy a savót a piskóta jól magába szívja, csak utána vettem le róla a tortakarikát. Annál jobb minél több időt hagyunk az összeérésnek, akár előző nap is elkészíthetjük.

24 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodálatos, nagyon finom

Gál Edith írta...

Nekem is nagyon nagyon teteszik!!!
Fantasztikusan néz ki!!

Gál Edith írta...

Bocsi, tetszik :)

Kati írta...

De hisz' ez a mi "kéktejfölösünk"!!! :-DDD
(Nálunk a tejszín általában pirosas pohárban van, a tejföl viszont kékben.)
... csak én leöntöm zselatinnal a tetején a gyümölcsöket.
Ugye, hogy nagyon-nagyon finom? :-)

Mike Adina írta...

Hm, ezt érdemes lesz kipróbálni!

Moha írta...

A jó öreg tejföl, mindegy mivel rétegezzük, keksz, babapiskóta, piskóta, nagyon finom a végeredmény!

Így meg különleges formát is kapott tőled, nagyon szép lett!

Melinda írta...

Nagyon guszta és gyönyörűek a gyümik! Gyors, szép és finom, kell egy-két ilyen recept a tarsolyba!

margit2 írta...

Bizony ebben az időben ilyen a legjobb! :-)

Andi/cuki írta...

Szuper!:-)) Pont én is egyik nap gondoltam rá, hogy ha majd érik a málna, a tavalyi málnás-tejfölös krémet kipróbálom piskótába. Most legalább tudom, hogy megáll tényleg, s csodaszép!:-))
Egyébként szavaztam, már nagyon várom, melyik volt....

Limara írta...

Jó adag önralomra van szükség, ha hozzád jövök:))

Kiskukta írta...

Bianka, Edith köszönöm!

Kati, igen nagyon fincsi! Nem lep meg, hogy ez nálatok menő süti, mert gyorsan megvan és kényeztető a végeredmény!

Adina, szerintem is:)

Moha, igen, bár én piskótával szeretem a leginkább. Érdekes, mielőtt megkóstoltam volna gyanútlanul el sem tudtam volna képzelni a tejfölt édes sütibe.

Melinda, Margitka, igen, néha nagyon jól jön egy ilyen süti.

Andi, csináld nyugodtan, még a szeletet is szépen át tudtam tenni a tányérra, igaz ott már feküdt, de nem volt nehéz átpakolni.
A szavazást kitolták 13-ig, én is kíváncsi vagyok, köszi!

Limara, ez nálad is így van!:))

egy pici írta...

Nagyon guszta,azt hiszem meg van a hétvégi sütim!

Mary írta...

Nyami! Mostanában nálunk az édesség a fagyi csak hétvégére sütök gyakorló tortát!:)

Salomé írta...

Szia, Koszi a bejegyzesed, de sehogy nem ugrik be, honnan vagy ismeros. Megmondanad? Ne haragudj, de igy jar az ember, ha sokaig nem talalkozik valakivel.
Csodalnivalok a tortaid. Igazi tehetseg vagy.
Adina

Kiskukta írta...

Egy pici, remélem nálatok is sikert arat!

Mary, nem csodálkozom, hogy a fagyi megy, ilyenkor nem szívesen eszik mást az ember...

Szia Adina! Végül is nem csodálkozom, hogy nem emlékszel rám, majd nálad elmesélem, honnan ismerlek.

Névtelen írta...

KUKSIKA!

Gratula a gyonyoruuuu tortaidhoz!!Szo ami szo, jol megdezsmaltam majd mindegyiket. hihi Itt talaltam neked is egy jo cimet.Kukucska ide: http://www.sugarveil.com/index.htm HA a nemzeti zaszlokra klikkelsz akkor a google fordito is megjelenik.Magyarra is betudod jelolni. Kellemes nezelodest!
Puszka: ILDIKO

Kiskukta írta...

Szia Ildikó! Köszi a linket, bár már más is felhívta rá a figyelmem. Sajna nem az én pénztárcámnak való árú, házilag meg ezt nem tudom megcsinálni, legalább is nem hiszem, de azért élvezet végignézni a linkelt oldalt!

Timi írta...

Azt szeretném kérdezni, hogy hol találom a 3 tojásos vizes piskóta pontos receptjét? Nem merem magamtól átszámítani az arányokat, és akárhogy is kutakodom, csak 2- 4 meg 5 tojásos recepteket találok :)

Kiskukta írta...

Vizes piskóta, vagy a szokásos tortalap?
A vizes piskóta:
3 tojás
3 ek víz
6 púposabb ek liszt
6 csapott ek cukor
csipet só
pár csepp citromlé
1 kiskanál sütőpor

A szokásos tortalap:
150 g cukor+ 60 g cukor a habba
263 g liszt
1,15 dl tej
1,15 dl olaj
3 tojás
3/4 csomag sütőpor

Kiskukta írta...

Ja és a szokásos tortalaphoz is jön a habba pár csepp citromlé és csipet só.

Eszter írta...

Szerinted olyan tortába is tölthető ez a krém, amit majd marcipánnal bevonok? Bírja majd a "strapát"? Vagy van valami hasonló kaliberű, könnyű gyümölcsös krémed, amit tudsz ajánlani nekem?

Kiskukta írta...

Eszter, ezt nem javasolnám fondant alá alapnak, még úgy sem, ha kívül mondjuk sima vajkrémmel fednéd, nem túl masszív szerkezet.
Lehet esetleg tűrós is?
http://kiskukta.blogspot.com/2010/04/gyumolcsos-tejszines-turotorta.html, mert ez is könnyed, de a zselatin miatt jobb tartású.

Eszter írta...

Köszönöm!
Én is síma vajkrémet gondoltam a marcipán alá, csak valami tartása jó lenne ha lenne a krémnek.
Annyi a kérés, hogy könnyű, gyümölcsös krém legyen. Erdei gyümölcsösre gondoltam, de nem tudom, hogy az nagyon "eláztatná" ezt a krémet?
Köszi a segítséget mégegyszer!

Kiskukta írta...

Eszter, itt ép az a lényeg, hogy jó szottyos legyen a lap is, a krém is, Nem hiszem, hogy bírná a súlyt. Valami zselatinost válasz, azok masszívabbak.:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails