2010. június 29., kedd

Olvasóim küldték 2

Összegyűlt megint egy szép csokorravaló torta, nagyon örülök minden sikeres tortának, és köszönöm, hogy megtiszteltetek azzal, hogy lefényképeztétek, elküldtétek nekem. Időrendi sorrendbe pakoltam őket, úgy láthatjátok a felsorolásban.

Ez a torta egyik fórumtársamé EMargit oldaláról, gyönyörű lett szerintem!

"Kipróbáltam néhány receptet ( a kékek pillecukor fondantok), de arra jutottam , hogy ezekkel nem tudnék bevonni egy nagy tortát.Ekkor gondoltam arra , hogy kipróbálom Kiskukta receptjét. Őszintén mondom ez volt az első próbálkozásom torta bevonásra , és azonnal jól sikerült .Mindenkinek ajánlom , nagyon könnyen kezelhető."

A csokigallér is megtetszett pár embernek, Nóri ezzel a technikával készítette el ezt a csodaszép tortát.

"A gallér elkészítés igen macerás feladatnak bizonyult számomra, főleg mert most készítettem ilyet először és ráadásul egyedül voltam itthon, tehát segítségem sem volt, amikor rátettem a tortára, valamint a fehér csoki néhol kicsit megolvadt, ahogy a tejcsokit rátettem, erre majd legközelebb megpróbálok figyelni. A végeredményen ezek a bakik látszanak is, mert nem tudtam egyedül olyan szépen ráhelyezni és rásimítani ahogy szerettem volna, kicsit hullámos lett, mivel szó szerint hatalmasra sikerült a torta (20 személyes) így a gallérnak is elég nagynak kellett lennie, amire viszont nem gondoltam, hogy a csokinak bizony van súlya és hát nehéz két kézzel egy ilyet megcsinálni. De azt mondhatom elsőre nem is lett olyan rossz :)"


Zsuzsi első tortája amit ajándékba készített, szerintem remekül sikerült!

"Mindent az eredeti leírás szerint csináltam, és szuperül működött. A tortabevonástól féltem nagyon, de annyira selymesen finom állagú volt az anyag, hogy remekül lehetett sodorni- nyújtani és kiválóan rásimult a tortára.
Miután Kiskuktával konzultáltam a torta felületéről és egyéb szakmai dolgokról, a lekváros kenés mellett döntöttem, és nem bántam meg.
Gyönyörű lett a tortám felülete. Kicsit izgultam, mert szív alakú volt, de annyira klasszul rásimult a formára a fondant, h. sehol nem gyűrődött meg. A maradékhoz gyúrtam egy kis kakaót meg plusz keményítőt és egy kis porcukrot, hogy keményebb legyen, és azzal dekoráltam a tortát. Hatalmas sikerem volt vele."


Ezt Adél készítette, az ötletet vitte tőlem, pillecukros fondanttal dolgozott. A baba nagyon édesen sikerült, és még mintás pelust kapott, nagyon aranyos vele!


Nudleee nagyon belelendült már a tortagyártásba, és ontja a kezei közül a sok szépséget, kár hogy nem gyűjti egyhelyen őket, érdemes lenne megnézni a többi munkáját is.

"Az első fondantos tortám volt az a rózsaszín alapú virágos, ez a Spongya Bob pedig a 4.
Spongya is fondantos volt! Csak már rájöttem, hogy Sweet Family, vagy Koronás porcukrot kell használni,mert ez a kettő a legjobb, és így tuti jól sikerül. Ja, meg én egy kis Dr. Oetker színtelen mandula aromát is szoktam bele rakni, hogy marcipán íze legyen a masszának! :)"


Nóra első tortája különösképpen tetszik nekem, nagyon egyedi a díszítése, a másodiknak meg már a borítása is gyönyörű!

"Eddig soha nem dolgoztam ezzel az anyaggal és még csak nem is hallottam róla. Így mikor láttam az oldaladat, ledöbbentem, hogy milyen csodaszépen fel lehet "öltöztetni" ezeket a tortákat. Gondoltam ezt nekem is ki kell próbálnom, hiszen eddig kb. 3 tortát sikerült kreálnom, de mindegyiknek a külső megjelenésével volt a bajom.
Először a csokis fondantot próbáltam ki. Nagyon jól leírtad, hogyan kell készíteni, így ezzel nem volt gond, inkább csak a megfelelő állag kialakítása jelentett problémát.Ez most töredezett lett, így mikor fel akartam tenni a tortámra szétesett (az oldalát foltozva tettem fel :)) ). De tapasztalatnak jó volt.
Második próbálkozásom a fehér fondant volt. Itt már sokkal jobban sikerült eltalálni az állagát, most már nem töredezett, és a munkalapról is szépen rá tudtam emelni a tortára. Ennél meg az lett a probléma, hogy kicsit kemény lett így a széleket nehezen tudtam elsimítani (ezért is tettem oda díszt).
Úgy gondolom, hogy ha valaki ezzel szeretne dolgozni, akkor hajrá :) mert elkészíteni nem egy ördöngősség, olcsó is, csak sok-sok gyakorlás kell hozzá, hogy szép legyen a végeredmény."


Melinda már gyakorlott tortakészítő, de ezt a mézes bevonót még nem használta eddig, nagyon szépséges tortákat készít! Az alsó tortára a díszeket patchwork kiszúróval készítette. Általában marcipánnal dolgozik, de költségcsökkentés miatt próbálta ki ezt a bevonót is.

"Minden esetre kényelmes dolgozni vele, és gazdaságos is."

"Több okból is emellett voksolok: olcsó, könnyű elkészíteni, és mivel az alapszín fehér szebben kiadja a színeket, és ha fehér borítást akarok nem kell a marcipánba fel doboz festéket belegyúrnom, hogy megszabaduljak a mandula-színtől. Emellett szép vékonyra lehet nyújtani.
Summa summarum: jól lehet vele dolgozni! Mindenkinek csak ajánlani tudom!"


Jégkása is fórumtársam, fiát lepte meg ezzel a pókhálós tortával, nagyon jól sikerült a boritása neki!

"Finom lett a torta bár ezzel a bevonattal már túl édes. Sajnos nem nyújtottam elég vékonyra fondant, ezért is lett tömény az íze.
A töltelékből sajnos kevés lé kifolyt, gondolom kioldódott a cukor. Ezt nem tudom pontosan abból adódott-e hogy nem volt nagyon vajas a krém.
De összességében nagyon jó kis torta lett."

És legutoljára Lora tortájáról kaptam képet, ez is nagyon szép lett, gratulálok neki is!

"A fondanttal nagyon egyszerű dolgozni. Először féltem itthon elkészíteni, mert sajnos jártam már rosszul házi marcipán készítéssel (azóta is látszik az égés nyom az ujjamon... ) de aztán csak belevágtam és mennyire örülök neki! :-D Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nem olyan nehéz elkészíteni és nagyon jó dolgokat lehet belőle alkotni!! Én csak köszönetet tudok mondani a receptért! Csak arra kell vigyázni szerintem, hogy a nyújtásnál mindig legyen porcukor vagy keményítő a közelben!"


Tegnap még kaptam pár képet Fanótól is, ő az előző alkalommal is küldött már képeket, össze lehet hasonlítani hogy mennyit fejlődött, szerintem rettentő sokat, már nagyon széépen vonaj be a tortákat.

"Minden tortámban van valami Kiskuktás :D
Vagy a fondant vagy az ízesítés!Minden tortámba belecsempészlek Téged is!" Köszönöm neked!

Gyakran kapok visszajelzést blogíróktól is, ilyen pl. Pápai Márti bolgja, ő is kipróbálta a fondant gyártást, és ontja magából az alkotásokat. ITT és ITT meglehet nézni az ő műveit is. :))

Köszönöm nektek, hogy megírhattam ezt a bejegyzést!

20 megjegyzés:

Brigitta írta...

Gratulálok a sok ügyeskezű olvasódnak,és Neked is,remek mesterük vagy!:)

Nudleee írta...

Szia Kiskukta! :)

Köszönöm szépen a bizalmat és a kedves szavakat! Jól esik, hogy felraktad az én tortáimat is! :)

Na most aztán beleültetted a bogarat a fülembe... :) Elkezdtem törni a fejem rajta, hogy valahol én is megjelenítsem a munkáimat. :)

Szép napot neked! :) Pusszantás!

Fanó írta...

Na erről lekéstem,most akartam küldeni Neked egy pár képet :D
A többieknek nagy nagy gratula és persze Neked is!
Pusssz

Sz-K írta...

Nagyon szép mindegyik. Üdv Judit

Bianka írta...

Gyönyörűek. Gratulálok

Kiskukta írta...

Brigitta az érdem az olvasóké!:)

Nudleee, örülök, hogy a bogár már belekerült a füledbe, így lehet te is egycsokorba gyűjtöd nemsoká a szépségeidet!

Fanó, küldheted, akkor beteszem utólag, vagy ha úgy akarod, akkor marad a következő adagra.

Judit, ugye milyen ügyesek voltak?:))

Bianka, biztosan jólesik nekik a dicséret!

Arienn írta...

Látom, szép számmal akadnak követőid. :)
Köszönöm, hogy felvettél a bloglistádba, igen megtisztelő. Már csak arra kell rájönnöm, miként jelenik meg nekem is a legutolsó recept képe a kis ikon helyett, úgy mint a többieknél. :)

Chef Viki írta...

Gratulálok! Inspirálóan hatsz sokakra, itt a csodálatos visszajelzés :-)

egycsipet írta...

Gratulálok! :))

Viki írta...

Remek MESTER-nek csakis remek tanitványai lehetnek. Tiszta szivből gratulálok mind az olvasóidnak, s külön Neked is. Ez óriási elismerés, s biztos vagyok benne, hogy nagy boldogság. Gratulálok.

Márta-Zsófi írta...

Még lehet küldeni? Nekem is van néhány...

Kiskukta írta...

Márti nyugodtan, de ha úgy szeretnék hivatkozhatok a bogodra is, ahogy te akarod!

Kiskukta írta...

Viki, mindig annyit dicsérsz, hogy itt pirulok...igen, nagyon boldog vagyok:))

Egycsipet, köszi!

Chef Viki köszi!

Arienn, azt gyanítom sajna, hogy a te oldalad nem fog frissülni, hanem mindig a végén marad a listának, de betettem a boglista alá is, ott szemelőt van a link a blogodról.:))

Fanó írta...

Köszönöm,hogy betetted a képeket :D
Ja és a dicséretet is!Nagyon igyekszem,de ahogy elnézem itt a fűnyírós,meg teniszezős tortáidat hááááát van még mit fejlődni :D

Mary írta...

Sok szeretettel gratulálok a tanítványoknak!

Márta-Zsófi írta...

Föltettem a mostanában készült összes tortát a blogomra(bár azonkívül nem sok minden van rajta) hivatkozhatsz rá. Tőled tanultam a fondantot is a kalaptortát is és a piskótát is, amit most már mindenki jobban szeret nálunk, mint a sima hagyományosat, és tényleg lehet formázni, meg jó a tartása. majd leírom ezt oda is, ha lesz egy szabad percem.

Kiskukta írta...

Fanó, szerintem nincs okod panaszra, nagyon szépen fejődsz!:))

Mary, szerintem köszönik!:D

Márti köszi, akkor betettem a linket, de lehet majd befogom tenni a fondantos reci alá is.:)

Raindrop írta...

Nagyon büszke lehetsz magadra Noémi. :)
Szívből gratulálok, hogy ennyi embert inspiráltál, köztük engem is.
Ja, és köszönöm! :)

Detti írta...

Szia Kiskukta!

Lehet még képet küldeni neked? Mert csináltam egy tortát amit megszeretnék neked mutatni mert a fondan receptjét tőled lestem el és szerintem nagyon klassz lett. :)

Kiskukta írta...

Kedves Detti!

Természetesen küldhetsz képet, szívesen veszem, amúgy is hamarosan tervezem a következő olvasóim küldték bejegyzést, és ha szeretnéd akkor itt is szerepelhet.:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails