2010. május 15., szombat

Csokis mogyorótorta

Van az úgy, hogy semmi nem úgy jön össze mint ahogy tervezzük. Így volt ez velem is csütörtökön. Készítettem 2 tortát nem saját részre, hát amennyit bénáztam velük az nem volt semmi, aztán megsütöttem ennek a mogyorósnak a lapját, hát majd elsírtam magam, mikor megláttam a végeredményt.
Nem most sütöttem ezt először, és tudom, hogy jó recept, mert már próbáltam, meg amúgy is Maci receptje, és azokban meg lehet bízni, de hibát hibára halmoztam, és elkeserítő volt a látvány mikor kivettem. Az egészet már ott ellőttem, hogy 10 jó nagy tojást szántam hozzá, ez meg soknak bizonyult a formához. Igaz, 10 tojásra szól az eredeti recept, de azért normál tojásokra, nekem meg extra nagyok voltak, elég lett volna belőle szerintem 7 vagy 8 darab. Már mikor bekevertem gyanús volt, hogy ez sok lesz a formához ( a 8 cm magas formában kb 1,5 cm volt üresen), de azért nem váltottam egy szögletesre. Utána betettem a forró sütőbe, amiről csak én gondoltam úgy, hogy forró, ugyanis gondolom a kicsi lányom levette a hőfokot 175-ről kb 125-re, és azért egy piskóta jellegű tésztánál azért elég nagy probléma. Kb. fél óra után tűnt fel a dolog, hogy nem érzek változást, akkor vettem észre a hőfokot. Úgy döntöttem, hogy gyors melegítéssel, ami esetében a légkeverés is működik, felmelegítem, ekkor annyira megnőtt a tészta, hogy lávaként csorgott ki a formából, még jó, hogy volt tepsi alatta. Ahogy bemelegedett átkapcsoltam normál üzemmódba, ekkor a közepe teljesen beesett, még jobban hasonlítva egy tűzhányóra. Sajnáltam a benne levő fél kiló mogyorót, amit saját kezűleg törtem, pirítottam, pucoltam, és csak ez mentette meg, hogy nem dobjam ki rögtön a kukába. Miután megsült és kihűlt megpróbáltam egyenesre metszeni a tetejét, s mivel időm nem volt másra, úgy döntöttem, hogy lesz ami lesz ezt kapják a hétvégén a vendégeim. Mivel elég édes maga a lap, ezért egy étcsokis ganachet készítettem mellél, amit most nem habosítottam ki, hanem kis hülés után szépen megtöltöttem é bevontam a tetejét a tortának.

Hozzávalók:

10 tojás
500 g pörkölt, barna héjától megfosztott, darált mogyoró
375 g cukor
2 kk vanília kivonat
1 tasak sütőpor
1 ek. zsemlemorzsa

A mogyorót, zsemlemorzsát, sütőport elkavarjuk.
5 tojás fehérjét pár csepp citromlével és egy csipet sóval felverjük.
5 egész tojást és 5 sárgáját a cukorral habosra kavarunk, majd hozzáadjuk a vaníliát, és a mogyorós keveréket, óvatos mozdulatokkal elkavarjuk, majd a tojásfehérjét is hozzáadjuk. 26 cm formába töltjük, 175 fokon sütjük tűpróbáig.

A ganache:
150 ml tejet felforraltam, majd hozzá adtam 50 g vajat, és 200 g kockára tört étcsokit, majd tűzről levéve sima masszává kavartam az egészet. Hagytam szobahőn hogy kicsit lehűljön, néha bele kavartam. Ez nem lesz egy édes bevonat, de ízlés szerint lehet hozzá cukort is főzni.
A lapot ketté vágtam, kb a ganache felét közzé másik részét a tetejére kentem.
Durvára vágott mogyoróval szórtam meg a tetejét.

A végeredményem nem látszik és nem érzik a lap sok sok megpróbáltatása, végül is sikerem volt vele így is, csak ugye én tudom, hogy mit állt ki ez a lap, és hogy mennyivel szebb is lehetett volna.

18 megjegyzés:

Edó írta...

Ne haragudj,de kicsit kuncogtam:))ezek a gyerekek!Nalunk meg nem fordult elo ilyen,de ehhez hasonlo mar volt:)na lenyeg,hogy a vegen jo lett,ugyes vagy!

Unknown írta...

Jaj istenem, nekem is megszakadt volna a szívem a sok mogyoóért! De hát vannak ilyen béna napok, amikor semmi nem sikerül, nálam pl. ma van épp ilyen :o(
Egyébként mielött egy betüt is olvastam volna a postból, a képet látva arra gondoltam, hogy jajjjj ez de eszméletlenül ól néz ki!

Thrini írta...

Nem csodálkozom, hogy 200 olvasód van...
Ilyen szuper süti receptek vonzák a látogatókat!
Nálam ma nincs semmi édesség,ami készült, elvitte Gyermekem, még nem is igazán ebédeltem, úgyhogy lecsúszna egy szelet!

egycsipet írta...

Húúúanyááám, mennyi mogyi! És étcsoki! Imádnám! :)
Baki ide vagy oda, szerintem ennivalóan néz ki!

családi tűzhely írta...

Nagy guszta, mintha pont így akartad volna!

Mary írta...

Aranyos történet nagyon szép torta mint mindig! Noémi el se tudod rontani!

Brigitta írta...

Én is rossz passzban voltam,mert a fekete erdő torta tésztája egy kicsit sem sikerült.Kénytelen voltam a saját piskótámat bevetni,az jó lett. De elképzelheted,milyen sebességgel pörögtam a konyhában!:))
A torta egyébként nagyon guszta!

Viki írta...

Én úgy jártam, mint Maci! első látásra beleszerettem, s ahogy megpillantottam, még nem is olvastam, de már csakis csupa jót láttam belőle.
Na ez a NAGYMESTEREK titka Kiksukta :-) Te már el sem tudsz rontani semmit. Nem véletlen, hogy ilyen sokan szeretünk és látogatunk.

Süti Bazár írta...

Hááát, ha Nálad így néz ki egy elrontott süti!! Szerintem sokan boldogok lennének vele, így "elrontva" :DDD

Moha írta...

Ez gyönyörű és csak te tudod,hogy elrontottad, mert ez aztán egyáltalán nem látszik!

Kata írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz: a megpróbáltatások ellenére teljesen jól néz ki, nincs látszatja! én sem dobtam volna ki fél kiló mogyorót a kukába, az biztos. Ügyes vagy, szépen korrigáltál, nem véletlen a sok olvasó nálad:)

H. Mária írta...

Nyami, nagyon nyami! Ez finom lehet. :)

Bianka írta...

Gyönyörű a kép is és a sütike is. De ennék most belőle

Andi/cuki írta...

Gratulálok a 200-hoz!:-)) Megérdemled!:-)) S így "elrontva" is mennyei lehet a mogyorós csoki!:-))

Kiskukta írta...

Köszönöm a dicséreteket! De látom, kár, hogy nem fotóztam a lapot a sütőből kivétel után, mert nem hiszitek, hogy nem láttam benne a szép és finom csodát.:D

szepyke írta...

Jaj! Ez igen! Ez a szelet itt elől, pont jó lesz!:)

Kiskukta írta...

Szepyke, sajna már elfogyott, de következő alkalommal szólok!:))

margit2 írta...

Ez a torta is nyerő lenne nálunk! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails