2010. április 17., szombat

Meggyes máktorta

Mohánál láttam ezt a tortát még nagyon rég, már akkor kinéztem magamnak, de mivel kell hozzá 10 tojásfehérje, ami nem mindig van kéznél halogattam az elkészítését.
Most volt 10 fagyasztott tojásfehérjém, így ezt készítettem el hétvégére.

Hozzávalók:

a lapokhoz:
10 tojásfehérje
35 dkg cukor
35 dkg darált mák

a fehér krémhez:
3 dl tej
3 ek búzadara
10 dkg vaj
7 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja (én kihagytam)
1 kk vaníliakivonat

meggyes krémhez:
80 dkg friss,vagy fagyasztott meggy (vagy 2 üveg meggybefőtt)
60 gr étkezési keményítő
reszelt citromhéj (ezt is kihagytam)
1/2 kk őrölt fahéj
1/4 kk őrölt szegfűszeg
1 kk vanília kivonat
3 ek cukor
ha mirelit gyümölcs, akkor 3 dl víz

Kirajzolunk 4 db 26 átmérőjű kört egy sütőpapírra, majd kivágjuk, én hagytam neki egy kicsi peremet, hogy könnyebben tudjam majd pakolgatni a tepsire.
Beállítjuk a sütőt 180 fokra.
A tojásfehérjét csipet sóval és pár csepp citromlével felverjük, hozzáadjuk a cukrot több részletben, kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzákeverjük a darált mákot.
Elosztjuk a négy előkészített papíron, majd mindegyiket egyenletesen a rajzolt körig elkenjük. Tepsire húzzuk, majd betesszük a felmelegedett sütőbe, sütjük, míg szép színt nem kap. Én egyszerre 2-öt sütöttem.

Amíg sül elkészítjük a krémeket.

A darát a tejben elkavarjuk, sűrű péppé főzzük, lehűtjük. A szobahőmérsékletű vajat a cukorral, a cukorral és a vaníliával kihabosítjuk, majd hozzá adjuk a lehűlt pépet.

A meggyes krémhez én mirelitet használtam, ráadásul olyat, ami le volt cukrozva előtte, és még fagyos volt amikor hozzákezdtem a krém készítéséhez. Ezért én úgy csináltam, hogy a fagyos meggyre (nem volt 800 g, mert már ennek a leve már kicsöpögött) öntöttem 3 dl vizet, tettem hozzá 2 ek cukort, nem 3-at, mert enyhén cukros volt, hozzátettem a fűszereket, és együtt főztem fel.
Mikor felforrt a keményítőt elkavartam kb 1,5 hideg vízben, majd a meggyes keverékhez adtam, felforraltam, lehűtöttem.

Mohánál el lehet olvasni, hogy nyers meggyből ő hogyan csinálja.

Mikor minden kihűlt, akkor összerakjuk a tortát, amihez egy lapot tortatálra teszünk, rá a fele meggyes krém, rá egy lap, rá a fehér krém, rá megint lap, a maradék meggyes krém, zárásként megint lap. Frissentartó fóliát teszünk rá és betesszük a tortát lehetőleg 1 éjszakára a hűtőbe, nálunk nem érte meg ezt a kort felvágatlanul. Tálalás előtt porcukorral megszórjuk.

27 megjegyzés:

Edó írta...

Nagyon gyonyoruseges!Szivesen megkostolnam,a mak-meggy paros hihetetlen finom.

Raindrop írta...

Életveszélyes! :)

Melinda írta...

Kedves Kiskukta!
Gratulálok a sütijeidhez és a blogodhoz! Remekül néz ki ez a meggyesmákos is. Nekem nagy kedvencem ez a párosítás, így már is mentettem a receptet.

Jade írta...

Ez ooolyan, de olyan finom!!!! En is kiprobaltam mar regebben, azota is sokat emlegetik...

Arienn írta...

Nagyon szép lett a blogod új ruhája! Ez a mákos telitalálat, tutira kipróbálom. További jó sütést-főzést kívánok!

Bianka írta...

Gyönyörűséges. És a kép a szelet tortáról csodás

christaylor írta...

Úúúú, meggy! Úúúú, mák.
Annyira tetszik az a kicsit harsány rózsaszín azzal a feketével abban a tortaszeletben.
És igen, tényleg nagyon jó lett az új sablon, ez olyan tortás-sütis a színei miatt.

Ms. Poppy írta...

Azt hiszem, legközelebbi fagyasztott tojásfehérje felhasználáskor ezt fogom sütni. A mák és a meggy nálam mindig nyerő páros.:)
Nagyon szépek a fotóid!

Moha írta...

Nagyon szép lett! Látom gyűjtjük a rajongótábort a tortának, de érdemes is,mert mennyei finom:)

Latsia írta...

Jézusom de extra!!!
Imádom a meggyet is de a mákot méginkább...de ennék egy szeletkét...most, később, holnap és holnapután is!:-)))

Szép lett a blogod, nekem nagyon tetszik!

libi írta...

Gyönyörű! Nagyon szeretnék egy szeletet belőle! Mivel rajtam kívül senki nem szereti a mákot a családban, esélytelen, hogy elkészítsem. Persze elfogyna, de...

Felhőlány írta...

Imádnivaló párosítás! Mennyei! Gyönyörű ez a fotó, gyakorlatilag a monitort nyalogatom... :) Biztosan ki fogom próbálni! ;o)

Gál Edith írta...

Nálam ott várakozik a fagyasztóban jó sok tojásfehérje... Mostmár tudom, mi lesz a sorsuk. Eddig általában gyümölcskenyérben végezték, de ezt most feltétlenül ki kell próbáljam :) Nagyon szép a torta is és az új blogruha is!! :)))

Ottis írta...

Imádnám, nagyon szép!

Kiskukta írta...

Köszönöm szépen mindenkinek!

Melinda, Arienn, Libi, üdv itt nálam, szerintem titeket még nem volt lehetőségem köszönteni:))

egycsipet írta...

Nagyon guszta! :)
Meggy és mák, nálam nagy kedvenc! :)))

Brigitta írta...

Ez gyönyörű!!Igaz,én nem vagyok nagy mákkedvelő,de egy falatot kéérek!:))
Nagyon szép az új fizimiska!:)))

Mary írta...

Jaj de gyönyörű! Mondhatni mint mindig! Szép lett az új külsőd!

Liza írta...

Nagyon jól néz ki és milyen finom lehet a meggyes mákos párosítás!!!

családi tűzhely írta...

Nagyon szép!!!

Kryx írta...

Kedves Kiskukta,

A fondant készítés keresése közben bukkantam a blogodra és egy hete csemegézgetek. :) Ez a máktorta is nagyon guszta, de a többi is! Gratulálok neked az online újsághoz is. Jövök még. :)

Kiskukta írta...

Egycsipet, Brigitta, Mary, Liza, Családi tűzhely köszönöm!

Kryx, örülök, hogy ide találtál! Várlak!

szepyke írta...

Anyám! Ez csodaszép lett! És mennyi mák van benne, jesszusom, imádnám!:)

fenci írta...

Szerinted be lehetne ezt vonni fondanttal? te hogyan csinalnad? itt most arra gondolok, hogz kremmel kivulrol is be kellene vonni, nem?

Kiskukta írta...

Igen, belehet, de ahogy gondolod kremezni kell kivulrol is, de nem sajat kremjeet, hanem vagy egy sima vajkremet, vagy valami fozott alaput amibe nincs sok folyadek, tej sem.

Névtelen írta...

Anyukám születésnapi meglepetés bulijára sütöttem meg ezt a tortát. Ez a kedvenc tortája a kedvenc cukrászdájából. Olyan szép lett és finom, hogy azt hitte mindenki a cukrászdából van! Majd leesett az álla mindenkinek mikor kiderült, hogy én sütöttem :) Köszönöm nagyon a receptet!!! Az est fénypontja lett így a tortám.

Névtelen írta...

Nagyon szeretem èn is ezt a párosîtást,ki fogom próbálni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails