2010. február 2., kedd

Pillangós torta

Végre elkészült nagylányom névnapi tortája is, amit az oviba vittünk, ugyanis ma is névnapja van. Nagylányom szereti ha van valami maradandó is a tortáján, így a pillangót 100 Ft-os boltban vettük meg, ez ilyen csipeszes függönyre csíptethető pillangó.
Nagy bánatom, hogy a torta estére készült el, reggel meg korán vittük oviba, a fényviszonyok nem voltak jók még akkor, és így a színek nagyon másként hatnak. Az egésznek van egy kékes beütése, a rózsaszín szép rózsaszín, nem ilyen kékes, amúgy ez a céklalével színezett, a kis kék virágok pedig valójában lilák. Ez van sajnos, és a tortákkal rendszerint így járok, hogy a színe sokkal másabb élőben, lehet nem csak a fényviszonyok a rosszak, hanem a gépem sem megfelelő, és én sem értek igazán hozzá....

A torta amúgy a szokásos kakaós tortalap 3 tojásból, 2 vaníliás pudingból készült a krém a tölteléknek, vajjal, a borításhoz meg 1 adag főzött sima vaníliás krémet főztem, ebből maradt meg egy kevés.

A pudingos krémet így készítem mostanában:
1 pudinghoz 3 dl tej, 3 ek cukor,125 gr vaj.
A tejel, pudingporból, cukorból szokásos módon pudingot főzünk, majd kikeverem a szobahőmérsékletű vajjal.
A finom végeredmény szempontjából lényegesebb, hogy vajat használjunk, mit az, hogy bourbonvaníliás legyen a puding, de ha tehetjük válasszuk a bourbonvaníliás pudingot, mert vele sokkal finomabb.

A torta szélét szándékosan lekerekítettem, még azelőtt hogy bevontam volna kívülről a krémmel.

A céklával színezett fondant nagyon jól vizsgázott, semmi negatív dolgot nem tapasztaltam vele kapcsolatban.

A pillangó csipeszére drótot rögzítettünk, majd a drótot szúrtam bele a tortába.

39 megjegyzés:

Zsiri írta...

Milyen szép kis tavaszidéző torta :)

Anikó írta...

Hát ez egyszerűen gyönyörű!Gratulálok!

Raindrop írta...

Nekem pillangó nélkül is nagyon tetszik! :) Nagyon ügyes vagy!!!
A tavaszi kis virágos torták a kedvencem.
Hol lehet ilyen virágocskás kiszúrót kapni?

egycsipet írta...

Nagyon szép lett és az új fondantrecept is remek! Gratulálok mindkettőhöz és természetesen lánykádnak is névnapjára! Pussz

Timi írta...

Eszméletlenül szép lett, nagyon tetszik. Boldog névnapot a lányodnak!

Kiskukta írta...

Zsiri, szerintem is:)

Anikó, köszi!

Raindrop, megsúgom neked, hogy nekem pillangó nélkül tetszik jobban, de a nagylány névnapja, így rákerült.
A Sőreginél rendeltem még egy virágkiszúró szettet még tavaly, sok-sok darabos, van benne, szivacs is a formázáshoz, meg egy könyv is amiben lépésről lépésre le van fotózva hogy hogyan használjuk a kiszúrókat. Sajnos már nem forgalmazzák. Ennek az ára 5000 körül volt, de kb 40 darabos. külön külön sajnos nagyon drágák a kiszúrók. Le fogom fényképezni, és vagy elküldöm neked, vagy beteszem ide, mert többen kérdezték. Sajnos nem tudom, hol lehetne hozzájutni.

Egycsipet, köszi, átadom neki!:))

Cserfescsillag, üdv itt, köszönöm szépen, a lánykám nevében is!

christaylor írta...

szeretnék én nálatok kislány lenni! :)

Névtelen írta...

Én pici kiszúrókat (készletben) hobby-boltban vettem. Talán gyurmához árulták, de marcipánhoz, vagy mézes közepébe "ablak" készítéshez is kiváló. Van benne 5 vagy 6 darab, pl, szivecske, virág, különböző csillagok.

Andi írta...

Annyira szép!!!!!
Boldog névnapot a kislányodnak!

Kiskukta írta...

Christaylor, néha jöhetsz, amúgy nem is lakunk messze egymástól...

Névtelen, köszi az infót, ez sokaknak hasznos lehet! Nekem is van pár eszközöm amit a gyerekek gyúrmázó készletéből vettem, az a tapasztalatom velük,hogy nem vágják le olyan szépen a fondantot, nem annyira kidologzottak, nem annyira kecses a forma, stb, de hobbinak megfelelnek teljes mértékben.

Andi, köszi!

Limara írta...

Megint csodálatos torta lett!:))

Gál Edith írta...

GYÖÖÖÖNYÖÖÖÖÖRŰŰŰŰŰŰ!(mint minden műved!)

Gasztroboszi írta...

Wowwww! Nagyon szép!

mariam írta...

Az ünnepeltnek boldog névnapot!
A torta nagyon szép! :-)
Marica

Edó írta...

Jaj,ez nagyon tetszik nekem!Olyan jo kis vidam,szines torta,nagyon csajos,lanyomnak is tetszene.Viszont meg mindig nem szantam ra magam a fondantkeszitesre,ugy kepzelem nem lenne ra eleg idom,meg szinezoim se..

Névtelen írta...

Látom az előző hozzászóló is azzal kezdte, "Jaj,ez nagyon tetszik nekem!", de sajnos nekem is ez volt az első gondolatom és utána meg az, hogy tuti ilyen lesz a következő szülinapi torta.
Gratulálok, megint egy remek dolgot alkottál!
Ildikó

Mary írta...

Nagyon szép lett gratulálok!

Kiskukta írta...

Limara, köszönöm!:))

Edith, köszi!:)

Gasztroboszi, neked is köszönöm!

Marica, átadom!

Edó, nem tartom túlságosan időigényesnek, nem hosszabb mint egy kelt tésztát bedagasztani konkrétan a begyúrása, sokszor a porcukor átszitálása több ideig tart ha nagyon csomós.

Ildikó, köszönöm szépen!Akkor hajrá!

Mary, köszi!

Viki írta...

Kislányodnak Boldog Névnapot kívánok. Neked pedig csak annyit tudok mondani, mint mindíg, hogy fantasztikus dolgokat alkotsz. (de hát már ezt annyira megszoktuk) Egyszer már csak egy olyan fotót fogunk látni egy üzlet ajtaján, hogy: "Kiskukta-Cukrászat" :)) Mestermü a mostani alkotásod is. Gratulálok.

szepyke írta...

Rózsaszín és virágos! De szép!:)

trinity írta...

Csodaszép és igazi tavaszidéző torta!! Boldog névnapot a kis ünnepeltnek!!

Vica írta...

Nagyon szép lett, igazi csajszis!!!
Kell oda az a pillangó!! Én sem adnám!!!!:)))

margit2 írta...

Még nagyon sok boldog névnapot kívánok ilyen gyönyörű tortákkal a lánykádnak! :-)

Kiskukta írta...

Viki, átadom neki!
Remélem egyszer azt olvashatjuk majd:D

Szepyke, nekem is bejön!

Trinity, átadom!

Vica, köszi!

Margitka, köszönöm, átadom!

Ildinyó írta...

Nagyon jó lett! És ez remek ötlet! Mármint, hogy ilyen jól feltaláltad magad, és ha már nem volt céklapor, igazi céklát használtál a szinezéshez! Ugye, hogy nem rontotta el az ízét!? Csodás-csodás!!!!! Gratulálok! Boldog névnapot a leányzónak!

Andi/cuki írta...

Isten éltesse sokáig!:-))
Gyönyörűűű a torta!:-))

Jade írta...

Hat ez is csodaszep! Olyan kis aranyos, kislanyos! Biztosan boldog volt a lanykad, na meg buszke is... Isten eltesse!

Kiskukta írta...

Ildinyó, ezt a céklást már jó ideje ki akartam próbálni, csak vártam a megfelelő tortára. A te céklaporra színezetted csak megerősített, hogy jó lesz ez. De céklaport is be akarok szerezni majd a közeljövőben.

Andi, köszi, átadom!

Judith, köszönöm neked is, nagylányom nevében is!

Névtelen írta...

engem az erdekelne, hogy ezeket szep szines festekeket honnan lehet beszerezni, es milyen markajut vegyek ami nem lagyitja a fondatot? Amit en talaltam az nem jo, mert viz alapu, ebben kerlek segitcs?

Kiskukta írta...

Én a Sőregitől rendeltem zselés alapú festéket, azzal színezek, bár erős színeknél, (pl sötét piros, fekete) ez is sokat ront a fondant állagán. De folyékony alapú festéknél azt lehet bevetni, hogy eleve már a zselatin oldásakor abban oldod, nem pedig vízben, így már színes fondandot készítesz , ha erősebre akarod teszel majd még hozzá átgyúráskor, ha kevesebb akkor fehér fondantot gyúrsz még bele.
Ez a tortánál a rózsaszín pl céklalével volt színezve, abban oldottam a zselatint, nem pedig vízben.

Zoli írta...

Nagyon tetszenek a munkáid és nagyon irigyellek én egy rózsaszínű Hello Kitty-s puncstortát készítek és végig néztem az össze sreceptet szinte és nem találom hogy mit raksz a fondant alá a tortára valamien vajas krémet emlegetsz de sehol nem találom a pontos arányokat, összetevőket kérlek írd le előre is köszönöm :)

Kiskukta írta...

Zoli, 2 félét szoktam a fondant alá tenni, ha sietek akkor sima vajkrémet, ami nem más mint porcukor és vaj jól kihabosítva, a másik meg ide is be van linkelve, ha az 1 adag főzött vaníliás krémre klikkelsz oda jutsz, ad ezért ide is berakom:
http://kiskukta.blogspot.com/2009/08/dios-vanilias-torta_17.html

knetta írta...

Már hetek óta olvasom az írásaidat, mindig találok valami új nézni és olvasnivalót, annyi az információ.
Nagyon örülök, hogy megosztod a tudást velünk.
Egy kérdésem lenne, bár lehet, hogy már felmerült korábban, de még nem találkoztam vele.
A fondant tortára helyezése nem egyértelmű. Amikor kinyújtod a masszát, ráteszed az elvileg kerek tortára, mit csinálsz vele, hogy nem lesz olyan ráncos, mint egy asztalterítő az asztalon, hanem szépen kifeszül a tortán. A te tortáid olyanok, mintha folyékonyan ráöntötted volna a fondant borítást.
Hát ezt nem tudom értelmesebben elmagyarázni :-)
Már az első fondant-tal bevont babalátogatós tortád is gyönyörű volt. És persze azóta mind :-)
knetta

Kiskukta írta...

Szia Knetta! Örülök, ha hasznos a blogom neked!
Érthető a kérdésed, nekem is ez volt felfoghatatlan az elején, legjobb ha megnézel egy videót róla:
http://www.youtube.com/watch?v=0bLp3B-mFus&feature=related
Amit én másként csinálok az az, hogy a nyújtófa segítségével teszem át a fondant a tortára. itt láthatod, hogy szépen, türelemmel rá van simogatva az oldalára. remélem így már világos:).

knetta írta...

Nagyon köszönöm, így tényleg egyértelmű.
Alig várom, hogy nekiállhassak!
Mindent köszönök, meglátjuk mi lesz belőle!
knetta

knetta írta...

Örömmel jelentem, megvan az első tortám. Kicsit csálé, de büszke vagyok rá :-) A férjemnek így is nagyon tetszett.
Ez amolyan próba volt a gyerek szülinapi tortája előtt.
Egy kérdésben még segítenél?
Láttam, hogy egészen élénk színeket is el tudsz érni.
Ezt hogy csinálod? Csak belegyúrod a színezőt, vagy festesz is?
Milyen színezővel?

Például a Thomas-os tortádnál feketét meg szürkét láttam.
Én csak néhány piros virágot akartam tenni a mai tortámra, de fél doboz ételszínező után a kezem már olyan volt mint egy horrorfilm szereplőnek, de a fondant még csak rózsaszín volt.
Feladtam és rózsaszín lett az a néhány virág.
Fekete kellene a jövő hétre, igaz csak kis darabka lenne fekete.
knetta

Kiskukta írta...

Szia Knetta! Nagyon örülök a sikerednek, ha csálé is de Te készítetted!
Ha erőteljes szít akarsz akkor jobb ha ár a zselatin felmelegítésénél hozzáteszed, nézd meg a Ferraris tortát, ott leírtam hogyan. A fekete még úgyis nehezen festődik meg, annál jobb ha a végén még átfested a felületét vékonyan.

Encefice Sütödéje írta...

Szia!!

Nagyon szuperek a torták!!
én holnap szeretnék egyet megcsinálni de sajnos most tapasztaltam hogy a közelben egyetlen boltban sincs ételfesték(tudom előre kellett volna gondolkoznom)
De sajnos holnap lesz a szülinap és holnapra kész kell legyen a torta!!
Abban szertném kérni a segtséget
hogy hogy oldhatnám meg hogy a tortámat befedhesem fehérrel és még maardnon 4 rozsának való de közben ami felsleges lenne abol tudnék csinálni mondjuk rozsaszint?
ha a fehér fondantba beleguyrom a kaakóport vagy a kaakószirupot akkor ez megfogja fogni??

Elnézést asok kérdésért!!

Válaszod előre is köszönöm!

Email:horvathence@gamil.com
és én fehérszínű fondantal szertném bevoni de szügségem lenne rozsazsin és barna fondantra is de nemsokra

Kiskukta írta...

Szia Enikő! Szerintem próbálkozhatsz cékla (nyers) levével utólag is, de jól festenek a bogyós gyümölcsök is, pl áfonya, szeder, bár ezeknek inkább kékes lilás í festékanyaguk. A lényeg, hogy sűrű szűrőn szűrd át, hogy a rostokat felfogd. Biztos sokat lágyít majd a masszán, gyúrhatsz bele utólag keményítőt vagy porcukort.
Kakaóval lehet utólag is színezni, bár sokat keményít és szárít a masszán, ezt margarinna/ vajjal tudod helyrehozni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails