2009. december 26., szombat

Fenyőfa és hóember készítése fondantból vagy marcipánból

Ajándékba készítettem egy kókuszos gyümölcstortát, kívül nem díszítettem gyümölccsel, és nem tettem a szélére babapiskótát, hanem megszórtam kókuszreszelékkel, majd rátettem a fenti képen látható díszeket kb úgy ahogy a képen is látható. Hamarabb erre a pudingos krémre nem szabad rátenni a díszeket, mert ez a krém oldja a fondantot (gyanítom, hogy a marcipánnak sem tesz jót) .

Holnap vendégeink jönnek, s mivel nagyon bejön nekünk most ez a kókuszos gyümölcstorta ezt fogok készíteni, mert a mellett hogy szeretjük gyorsan el is készül. Most egy vegyes konzervből fogom készíteni, amibe van ananász, barack és cseresznye. Még maradt egy kis fondantom, egy fenyőfára és egy hóemberre elegendő, s mivel ma több időm volt készítettem fázisképeket is. A fázisképek minősége nem jó, de remélem mindenki látja majd a lényeget rajta. Egyszerűen munka közben nem tudok jó képeket készíteni.

Először is fessük be a fenyőfához a fondandot zöldre, én ehhez Wiltonos mohazöld festéket használtam. Gömbölygessünk belőle egy gömböt.


Egyik végét csúcsosítsuk meg, alakítsunk ki egy kúp alakú valamit.

Egy jól vágó hegyes végű körömvágó ollót (lehetőleg fertőtlenítsük) fogjunk, és fentről kezdjük bemetszeni körbe-körbe a fenyőfát, így alakítjuk ki az "ágakat".

Folytassuk ezt tovább, lehetőleg körbe haladjunk.
Ilyen mikor készen van. Egyszerű elkészíteni, semmilyen profi eszközt nem igényel az elkészítése. Kezdők is bátran hozzáfoghatnak.


A hóemberhez először alakítsuk ki a hasát.

Szúrjunk bele fogvájót. A fejét gömbölyítsük meg.
A találkozási részét vizezzük meg, majd a fogvájót vegyük ki, szúrjuk be a fejbe, utána szúrjuk vissza a testbe.

Ezután ha van marcipán formázónk vegyük elő, ha nincs akkor egy fogvájó és hurkapálca is megteszi. Alakítsuk ki a száját (ezt fogvájóval vagy hegyes végű formázóval) majd a szemek orr és gombok helyét (gömbölyű végű formázó, vagy hurkapálca)

Minden kis rést nedvesítsünk meg egy ecset segítségével, majd tegyük bele az répára formázott orrot, kis göböcskékre formázott szemeket és gombokat.

A kezeket formázzuk meg nagyjából.

Nedvesítsük be vagy a kezet, vagy a testet ahova a kezeket szeretnénk ragasztani. Ne nagyon, mert akkor csúszni fog , de ekkor sem kell kétségbe esni, itassuk le a fölösleget egy papírzsebkendővel és már ragaszthatjuk is.

Készíthetünk neki sálat, itt is előbb a nyakát egy ecsettel nedvesítsük meg, így könnyen ráragad.

A kalaphoz először egy jó mogyorónyi fondantot gömbölyítsünk meg, majd nyomkodjuk kerekre. Nedvesített fejtetőre tegyük rá. Készítsük el a kalap felső részét is, ezt is nedves felületre tegyük rá.


Ha szeretnénk tehetünk "szalagot" is.

A hóembert sem nehéz elkészíteni, aki szeret a gyerekkel együtt gyúrmázni bátran nekiállhat.
Szerintem ugyanígy megcsinálhatjuk marcipánból is. A fenyőfa ötletét Margit2 oldalán a többi fórumtársamtól láttam.

10 megjegyzés:

sedith írta...

Ó, de gyönyörűek! És el nem hittem volna, hogy ennyire egyszerűen készülnek. Mármint én azt hittem, hogy sok kis apró "ágat" kellett bögyörgetned és utólag összeraknod. Csodálkoztam is hogy lett mégis ennyire szimmetrikus, tökéletes. A hóemberkék is nagyon jópofák!:)

Vali írta...

Nagyon ügyes vagy. Aranyosak a figurák.

Névtelen írta...

Üdvözlőlapként kaptam, de biztos voltam, hogy te készítetted, de hogy hogy azt ki nem találtam volna soha. Te aztán fantasztikus tehetség vagy!
Ildikó

Kiskukta írta...

Sedith, igen, sokszor hajlamosak vagyunk túlbonyolítani a dolgokat, pedig így milyen egyszerű. Szerintem bárki hozzáfoghat, mert nem igazán lehet elrontani, csak egy kis türelem kell hozzá.

Vali, köszi szépen!

Ildikó, ehhez tehetség nem sok kellett csak egy jó ötlet amit a lányoktól lestem el, aztán a többi adta magát.

Moha írta...

Kiskukta te gondolatolvasó vagy!!!

Amikor megláttam ezeket az oldaladon gondoltam,hogy írok neked,mert szeretném megtanulni a fenyő készítését. Aztán elmaradt,mert elsodortak a tennivalók.... Most ideülök,erre mit látok?? Nagyon köszönöm! Én sem gondoltam,hogy ennyire egyszerű.

Névtelen írta...

Hát mit mondjak Kiskukta!?
Nagyon ügyes vagy!!!! :)
Én is épp most elöször vettem a bátorságot, hogy fondantal vonjak be egy tortát, de csak idáig terjedt az idöm és bátorságom. Viszont beleszerettem a fondantba. Nem ez volt az elsö találkozásunk :)

Kiskukta írta...

Moha, örülök, hogy hasznát veszed ennek a bejegyzésemnek, meg akartam csinálni már ünnepek előtt, de akkor nem volt időm fotózni sem.

Ancsika, köszi! Én is nagyon szeretek a fondanttal dolgozni, mert a marcipánt nem szeretem, ezt meg olcsóbban megcsinálom, és jól is lehet vele dolgozni.

trinity írta...

Gyönyörű!!!!
Nálam is a fenyő volt a necces-de nagyon jól elmagyaráztad! Köszi!!
Off: egy korábbi kérdésedre válaszoltam itt:
http://zamatesillat.blogspot.com/2009/12/vajaskekszek-karacsonyra.html

Lozsu írta...

Szia Kiskukta

Elöször is köszi a képeket a fondant készítéshez, ugyanis én vizuáális tipus vagyok és ezzel nagyon megkönyítetted a dolgomat :-)
Eddig mindig vettem marcipánt azzal borítottam be a tortáimat, igy ez az első alkalom hogy kipróbálom ezt a fajta borítást, eddig úgy néz ki minden rendben ment a "fondi" fenn csücsül a hütő tetején este talán már be is vetem. Én lemértem mennyi cukor maradt az 1 kg-ból, nekem 14 dkg.....remélem jó lesz....

üdv Lozsu

Kiskukta írta...

Lozsu, remélem sikered volt vele:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails