2009. szeptember 29., kedd

Torta fényképes ostyával


Még soha sem csináltam fényképes tortát eddig, sőt nem is láttam még ilyen ehető ostya fotót mostanáig, de most az egyik ismerősünk egy szülinapra ilyet kért.


Készült 2x4 tojásból a szokásos tortalapom, mindkét lapot ketté vágtam. Jó magas lett a torta, elég lett volna 2x3 tojásból is a lap. (kb 38x28as tepsibe).


Készült 3 csomag Bourbon vaníliás pudingból krém az itt leírtak szerint, most ahogy ott tanácsoltam magamnak, csökkentettem a tej mennyiségét, sokkal jobb tartású krémet kaptam, kicsit viszont margarinosabb, de nem tolakodóan, következő alkalommal kicsit a margarin mennyiségét is csökkentem majd..


Készült hozzá 3 adag kakaós krém az itt leírtak szerint.


Rétegzés: lap rá a fele adag vaníliás krém, lap, rá kb a csokis krém 1/3-a, lap, rá a vaníliás krém másik fele, lap, bevontam a kakaós krémmel vékonyan, betettem a hűtőbe.Maradt még kakaós krém, ehhez még tettem kb 1,5 ek kakaót, elkavartam, hűtőbe tettem. Na és ezzel akartam másnap a kép szélét dekorálni, de ilyen téren nagyon béna vagyok, de az is gond, hogy egy normális habzsákom nincs, csak egy hablabdám (tupperes) ami szerintem semmire sem jó, egyszerűen nem sikerül vele egy normális sormintát csinálni. Így a kakaósabb krémet rákentem még a szélekre, és a torta oldalára, majd fésűs kártyával a torta oldalát becsíkoztam. A fondandot megszíneztem, majd kis kockákat vágtam ki egy gyerekjáték segítségével (akinek van kisgyermeke, annak biztos ilyen játéka is van, különböző formákat kell beilleszteni a megfelelő helyre, na ebből vettem ki a kockát) letakartam egy zacsi darabbal, hogy ne száradjon. A kép szélét vékonyan lekentem egy kis krémmel, majd a fondant kockákat ragasztottam rá. Szerintem ez így nem rossz megoldás, mert olyan mintha fényképkeretbe került volna a kép, úgy gondolom, hogy elég dekoratív.



Vélemény az ostyáról: elég hamar hullámosodik a széle, gyorasan dolgozzunk vele, hogy lesúlyozzuk a szélét a krémmel és a fondanttal, vagy amit használunk hozzá.


Itt lehet olvasni okosságokat a fotós ostyáról, annak használatáról, és egyéb fajtákról. Én Margit2 fórumán kértem segítséget a fotó felhelyezéséhez, és kaptam is, a fent említett oldalt csak utánna találtam meg.

4 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Ahogy mondod, nekem is megvan ez a hablabda, méregdrága volt és használhatatlan :((

Nagyon tetszik ez az új keret-ötlet. De nekem minden tetszik, amit készítesz :-) Nagyon ügyes kezed van :-)

Én Sőregitől vettem habzsákot, de éppen ma láttam, hogy a Metroban is van. Érdemes volt beruházni, mert nem mindig működik a nejlonzacskós módszer, amit eddig használtam. Nekem mindenképpen kellett, mert én inkább azzal dekorálok. De igyekszem barátságot kötni a fondant-nal, mert nagyon tetszik az is.
Szóval, megint szuperügyes voltál!! :-))

Kiskukta írta...

Yasmine, még jó, hogy én nem vettem meg, hanem ajándékba kaptam, különben nagyon mérges lennék rá, így csak ritkán veszem elő, és egy kicsit mérgelődök a dolgon. De én is akarok valami normálisat beszerezni, mert azért jó volna abban is fejlődni...:)

Andi/cuki írta...

A legújabb Tupperes hablabda harmónikaszerű,nem olyan merev,mint volt.Úgyhogy szerintem használhatóbb.
Utoljára én betüket írtam vele a kekszesre,de jó volt.
Szerintem:-)
Bár Yasmine,lehet nem tudnék olyan gyönyörűen diszíteni vele,mint Te Legutóbb a pitédet:-))
Kiskukta a tortád pedig szokás szerint csodáa:-)))Rendelni lehet?:-))

Kiskukta írta...

Hát én ezt még régen kaptam, és nagyon merev, szeritnem dekorálásra nem alkalmas, max méz csorgatásra, de olykor-olykor mégis elő veszem, és bebizonyosodok róla, hogy nem nekem való. Ma elindúltam a városba, hogy vegyek valamit, nem kaptam semmit. Holnap megyek újra.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails